BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

söndag 24 juli 2011

dagsutflykter

då sitte man här igen, jag vet jag är dålig på att uppdatera men jag försöker iallafall ;)
Vi har varit på lite dagsutflykter den senaste veckan.. Va ju marknad i Kivik mån-onsdag o i måndes begav vi oss dit, tror de är andra tredje gången i mitt liv dom jag är där men nu står de klart att Kiviksmarknad är den bästa av Hörby o Sjöbo, trots att där säkerligen är mycke mer folk än hörby o sjöbo så är de inte alls så packat o trångt att gå där vilket jag tycker är kanon, irretera mig inte över någon! :) Blev lite nougat o mint/choklad till mig o kolor till Kris.
I tisdags va vi i Vomb o skulle bada, eftersom jag bott större delen av mitt liv i Harlösa så är de lite hemmaplan för mig, jag ju varit där o badat sen man va liten..dock va de ungefär 15år sen sist nu så va verkligen dax för en premiär. De va jag Kris, J, L o I som va där o såklart tog vi med hundarna.. Vi vela jätte länge om vi verkligen skulle, Chivas o Gorby kan ju va hiiiimla dryga. Jag brukar alltid säga "ALDRIG MER" efter att vi tagit med dom nånstans men vi gjorde ett nytt försök o tro de eller ej men dom skötte sig, någorlunda iallafall :)   När vi va små så vet jag vi va på ett speciellt ställer hela tiden, där vi kunde ha med hundarna o va lite ifred från andra..Vi tog oss till de stället o de va perfekt! Vi va helt själv, jätte fin strand o hyffsat varmt i vattnet..inte för jag doppa mig men lite blöt blev man :)
I onsdags blev de Skånes Djurpark med J, L o I som vanligt..denna gången avancera vi till de lite med vår grillning så istället för korv m bröd blev de hamburgare m bröd, mycke lyckat o somvanligt va de storätarna Sofié o J som åt mest :)
Vi såg många fler djur vi gjort tidigare, va väl bra väder för dom att orka röra på sig o va ute o visa sig. Vädret hade vi tur med, PRECis när vi öppna bakluckan i bilen o skulle ha in vagnen så börja dropparna komma o sen reeeegna de.
På kvällen åkte mina lååånga naglar av, har ju alltid bitit o försökt med allt för att låta bli men så en dag för några år sen så bara slut jag rakt av o sååklart så är jag asdålig på att fila o fixa naglar. Minus poäng!, iallafall så åkte dom av o Lina byggde på dom, jätte tjusigt blev.

I torsdags var en regnig dag, inget ovanligt för denna sommaren! Är så trött på detta vädret, vart tog sommaren vägen, hej höst. :/ 
I går hade vi efterlängtat besök från Värmland, min farbro, hans fru o deras ena barn, min kusin. Sist vi sågs va flera år sen, vi har ju 60mil mellan oss så ingen dagsutflykt man gör direkt. Va riktigt kul att träffa dom igen o hoppas de inte dröjer lika länge tills nästa gång man ses.

Just nu är Kris ute o går med Amilia o jag sa jag skulle städa undertiden så bäst man sätter igång.

<3