BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

tisdag 12 juli 2011

helgen i göteborg

Vi är hemma igen efter en helg i Göteborg :) har minst sagt haft de super!!
Klockan 2 gick vi in på Liseberg, vi hade beställt åkband o inträde redan så vi fick går före alla i entren o få våra åkpass direkt, va skit långa köer så de va perfekt :) Vi hade vars tre "quickpass" som vi fick gå före alla i köerna på :) Vi valde balder först, jag, L o J visste hur den va men Kris visste inte helt hundra. Han är inte riktigt förtjust i värstingar om man kan kalla den de :) Vi lura K när vi gick in, han hade aldrig följt med annars. När vi sen satt fastspännda så avslöja vi att han blivit lurad :) hahahaha, vi köpte foto på oss, o de är väl egentiligen bara L som ser ut att ha kul, men de va skit kul men K hade inte såå kul. Han har förbjudit mig att lägga ut bilden så jag ska inte göra de men man kan se skräcken i hans ögon :)) Skit kul va de o han tyckte själv de va lite kul men han ville iallafall itne åka några mer än kållorade o flumraider :)
Vi andra åkte några andra, tanken va att jag o J skulle åkte den nya där man släpps rakt ner 146m upp ifrån..Där va sånn kö så när vi va där så sa vi att vi tar de senare men såklart blev de inte så gör kl 9 öppna himlen sig o de öste ner, jag blev bokstavligt talat dyngsur, fick stå i kö för att hämta ut väskan oxå :/  Några timmar tidigare inne på Liseberg så tog vi ett gammeldags foto, vi var gangsters för en stund ;) Vi blev utklädda, fick inte välja nått själv dom bestämde hur vi skulle stå o le osv.. De va en skit kul grej som ingen av oss ångra, kul att ha ett kul minne med hem därifrån.   Iallafall när jag fått ut väskan efter att ha stått i regnet en stund så sprang vi över till Hotellet, Gothias Tower. Vi checka in gick upp till våra rum, vi hade nått "Sky rum" jätte fint o lite fräckt med ett fönster från rummet in i duchen :) Vi hade utsikt över Ullevi o en del av Göteborg.
Dagen efter va de frukost på hotellet, har aldrig sett en så stor frukost serveras innan, den va enorm!! Där fanns ingenting man sakna, en massa olika sorters nybakade bullar, grönsaker, pålägg i mängder, en massa sorters mussli o flingor, typ 10 olika sorters juice, läsk om man ville ha de, kaffe, mjölk osv.. Vi satte oss ner men då förstod vi att de va inte allt, de bjöds på varm mat oxå vilket bestod av äggröra, köttbullar, prinskorvar, ägg (hårdkokta/löskokta), bacon, pannkakor. Efter de trodde jag de va allt men inte..de bjöds även på ostbricka! Helt galet :) De va en gormefrukost.!
Efter frukosten checka vi ut o begav oss mot Ullared :)) Jag o L ska dit snart igen..såfort K o J åker till Tyskland så får vi åka :) Vi handla en maassa o ändå gick vi knappt igenom halva affären. Vagnen var full, klockan börja bli mycke o vi kände vi hade fyndat o hittat en massa, de vi va där för. Vi begav oss mot kassorna o när vi betalt så blev de mycke mindre än vad man trodde, hur bra som helst!! :)) Är jätte nöjd med allt vi köpte. Väl hemma efter att ha suttit några timmar i en totalt fullpackad bil så va de underbart att se min älskade flicka igen. Soooom jag saknat henne! Såklart hade hon haft de jätte bra o hade inte verkat sakna oss mer än lite på kvällen när hon skulle somna. SKönt att kunna åka iväg så utan att hon blir så lessen.

Hade inte kameran med mig in på Liseberg men här kommer lite bilder..






De var de de :) Hoppas allt är bra med er! ciao ciao *